Monday 28 March 2011

Fishing Trip : Bintuka 26 Mac 2011.

26 Mac 2011. Badukang Boy telah dipelawa untuk mengikuti trip ke Bintuka bersama dengan team dari Beaufort. Team dari Beaufort ini ialah otai-otai yang selalu turun Bintuka. Terdiri dari Esam,Rond dan Aman. Perjalanan bermula jam 5.30 pagi. Bertolak ke rumah Rond untuk mengambilnya dan terus ke rumah Aman. Pagi-pagi hujan sudah turun.Walaupun hujan turun, memancing mesti turun juga.

Edit : Blog Esam :  www.pulaugaya.blogspot.com 

Hujan pagi-pagi.. Dalam Kereta saja tunggu dorang Rond sama Aman sampai.
Inilah Enjin yang akan digunakan dalam trip kali ini. Enjin si Aman. Power!!
 
Sebahagian dari peralatan dan senjata-senjata yang akan digunakan dalam perang ini. Nampak disana joran x-puyu Esam. baru beli. talinya saya ambil hehehe. free.. haha
Esam sedang mengisi minyak untuk enjin. Abis 2 gelen.
Trip kali ini sudah mula~ hujan masih.. ini tempat kami start.
 Dari Kiri : BadukangBoy, Aman dan Rond. Sejuk gila. Nda bawa rain coat. nah~ basah.. Sudahlah pagi-pagi sejuk. hujan lagi.. lebat lagi..
Ikan Putih 1st dalam trip ini. Rond dapat dengan menggunakan joran Aman. Kira bukan lesen la kan Rond. hehe..
Esam dengan Yu-nya. Memang pungut Yu. Trip Kuala Penyu pun sapu Yu. Bintuka pun sapu Yu. Daulat Tuan Yu.
Ikan first BadukangBoy di Bintuka. Sembilang juga. Yang penting lesen Bintuka suda pass. Lain kali mau dapat lesen Ikan yang mahal-mahal pula.
Ikan Putih Esam. Bikin Jeles tau dorang dua ni. Esam dan Aman. Balik-balik menarik. Orang depan sama Orang belakang saja menarik. Saya sama si Rond saja menengok. panas.. bilang si Rond. Makan kuaci dulu bilangnya.
Esam dengan Kerapu. Kerapu paling besar dalam trip kali ni. ceh.. BadukangBoy belum pernah menarik kerapu. Jeles~jeles... makan kuaci lagi la kan Rond?
Nah ko! Si Aman tarik datuk Sembilang. Mula-mula kami yang betanding ma si Rond. last-last Aman pula tarik datuk dia. besar ni semilangnya. bau tanah. bertapa kali dia dalam tanah.
Sembilang menjadi ikan terbanyak ditarik dalam trip ini. Rata-rata sembilang juga la semua. Saya sama si Rond nampak pari tapi apa ble buat. Demand.. nda mau makan udang mati.
Sebab terlalu penat.. nda sempat la mau kasi bersih. besoknya baru bersihkan. 1st time dalam hidup joran BadukangBoy di-Servis.
Walaupun penat tapi berbaloi pigi Bintuka. Mantap. Masa mau balik air pasang jadi ikan semua masuk dalam bakau,, nda ada suda menarik. BadukangBoy ada menarik.. ingatkan Selungsung tapi rupanya sampah. Trip kali ini sampai di sini sahaja. Lain kali komfem mau pigi lagi. GP III : Wajib kita try pigi. Nda menyesal.

1 comment:

  1. Mula-mula turun Bintuka memang mcam tu, dah 2-3 kali turun baru ikan putih kenal. Nanti abg inform klau abang turun.

    ReplyDelete