Tuesday 11 December 2012

Bintuka Trip 9 Dec 2012 [Pesta di Lubuk kerapu]

9 Disember 2012. Trip penutup ke Bintuka yang diatur oleh Bos Admin blog Jom Pancing. Walaupun air tidak berapa cantik disebabkan lama tidak turun, maka trip ini dijalankan juga. Macam biasa 2 tong minyak telah dibawa. 5 set senapang spinning dibawa untuk kali ini. 4 untuk acara hardcore Bottom dan satu untuk test power Acara pengenalan Casting.

Jarak daripada Beaufort ke bintuka lebih kurang 36km dan mengambil  masa selama lebih kurang 1 jam untuk sampai. Jadi kami chow dari rumah dalam jam 5.30 pagi. Map ni diambil masa beli minyak untuk trip ini.

Walaupun hanya bergantung kepada Android GPS dan Google Map, bagi yang biasa di Bintuka, mesti tau mana lubuk2 yang berpotensi. Google map juga menunjukkan sungai-sungai kecil di sepanjang perjalanan dalam trip ini.
Besarkan Imej untuk lebih jelas.


Sebelum bermula mesti ada umpan.. jadi kami singgah di kolam udang untuk mengambil umpan kami kali ini. Trip kali ini udangnya besar2. Hari tu sampai 2/3 ekor satu kali buang.

 Kolam Udang


 BadukangBoy : Cua ko ajar sy macam mana mau merambat ni..



Begini saja...1..2...3~~


Saiz-saiz udang untuk hari ini.


 Kerapuku yang pertama selepas rabut dua kali.


Spek hensem suda... Tapi yang ni rabut. putus lagi tu.


Yang kedua~ lubuk kerapu bagak2. Nasib bos pandai guna teknik memancing ikan tuna. hahaha


Sukses~sukses~sukses~


Yang Utama~~ Keluar juga Kerapu yang betapa di bawah sana.


Close-up sikit~~


Inilah kejadian 2 ekor kerapu. hahaha. Tiada maaf bagimu.

Ikan-ikan lain pun ada.. ikan putih ada.. ikan tanda ada.. tapi tidak cukup menghairahkan untuk diupload. Sudahlah banyak kali rabut. Gara-gara berhati-hati ada monyet nda sempat hook up. Rabut 2 kali di Balingkatak. Lain kali bawa lastik la ni tau..

No comments:

Post a Comment